donderdag 20 januari 2011

Vershuys.com Versflits: De Veldweide - van koe tot héeeemelse modder

Bron: Vershuys.com 20-1-2011

René en Carly Verstegen van Vershuys Verspunt De Veldweide te Sevenum laten zien hoe de ze als makers van het lekkerste boerenijs direct vanaf de koe, nu de lekkerste hemelse modder, maar ook verse kant-en-klaar salades, aanleveren aan Vershuys.com.

Wilt u zelf de ongedwongen boerensfeer en hun prachtige verswinkel ontdekken? Voelt u zich welkom op De Hees 25, 5975 NL Sevenum, T: 077-467 43 64 of http://www.develdweide.nl. Op maandag en tussen de middag gesloten. Ook open op zaterdag..




Graag tot ziens op Vershuys.com!

maandag 17 januari 2011

REPORTAGE L1 Nieuws: Boodschappen thuisbezorgd door heel Limburg en Brabant door Vershuys.com

Bron: Maandag 17 januari, L1 NWS

In de randstad bestaat al een aantal jaar Albert.nl van Albert Heijn, een bezorgdienst voor boodschappen.
Lange tijd was er niet zo'n dienst in Limburg en Brabant, maar Vershuys.com uit Venlo is die leegte aan het vullen.Verslaggever Peter Beeker loopt een dag mee met de bezorgservice.

Bekijk via deze link de nieuwsuitzending en radio-uitzending:

http://www.l1.nl/content/4917696/reportageboodschappen_thuisbezorgd_door_heel_limburg









vrijdag 14 januari 2011

REPORTAGE L1: Boodschappen thuisbezorgd door heel Limburg

Bron: Vrijdag 14 januari, L1 FM Nieuws

In de randstad bestaat al een aantal jaar Albert.nl van Albert Heijn, een bezorgdienst voor boodschappen.
Lange tijd was er niet zo'n dienst in Limburg, maar Vershuys.com uit Venlo is die leegte aan het vullen.Verslaggever Peter Beeker loopt een dag mee met de bezorgservice.

U kunt binnenkort ook het TV/L1 journaal verslag zien.

Luister hier: http://www.l1.nl/popups/mediaplayerpopup/_rp_comm_lsvideoId/1_4917704







donderdag 13 januari 2011

Vershuys.com Versflits: Onze Servicedesk helpt

Bron: Vershuys.com 13-1-2011

Service is bij de Boodschappenbezorgdienst van Vershuys.com een mentaliteit en geen afdeling. Maak kennis met de échte mensen achter onze servicedesk van Vershuys.com. U wordt altijd vriendelijk geholpen.

Bel onze servicedesk op: 0900-8600 (lokaal tarief)
Vershuys is er voor u! Heeft u vragen, u wilt iets online of telefonisch bestellen of u bent niet tevreden over de geleverde boodschappen en wilt gebruik maken van onze 100% versgarantie? Neem dan gerust contact op met onze servicedesk. U kunt onze medewerkers direct bereiken op: 0900 8600 (lokaal tarief) of via e-mail. In het buitenland en voor België kunt u +31-77-3333 001 bellen. Wij helpen u graag.





Graag tot ziens op Vershuys.com!

maandag 10 januari 2011

CHAPEAU LIMBURG: Via vershuys.com kunt u de lekkerste en verse boodschappen aan huis laten bezorgen

Bron: Chapeau Limburg, Magazine over het goede leven in Limburg en de EUregio, Nummer 1, Jaargang 15, 2011 

We leven in een tijd waarin we eigenlijk elk product in de supermarkt kunnen kopen. Een gemiddelde supermarkt heeft al gauw 10.000 producten in het assortiment. En toch hebben we met z’n allen het gevoel dat we iets missen. We willen graag gezonder eten, maar in de hectiek en door de verleiding van de supermarkt lukt dat vaak niet. We kopen meer dan we nodig hebben. We zijn op zoek naar versheid direct van ‘t land, houdbaarheid en pure smaak van unieke en gezonde versproducten. Waar zijn toch die typische specialiteitenwinkels gebleven? En we zouden graag meer streekproducten willen eten, zodat we boer en milieu helpen zonder dat het per se duurder hoeft te zijn. Een utopie? Nee, Vershuys.com heeft dit verlangen naar vers en puur eten weten te realiseren via internet en levert het lekkerste voedsel uit Limburg en Brabant direct van de beste versproducenten bij u thuis. Initiatiefnemer en commercieel directeur Marwin Dekkers weet er alles van.


 „De consument wil graag gezonder eten met pure producten. Gemiddeld zijn versproducten al negen dagen onderweg voordat ze in het boodschappenkarretje van de consument liggen. Merkloos en passieloos. Dit komt de smaak, maar ook de vitamines en mineralen niet ten goede. Met internet maken wij het mogelijk vóór 11 uur te bestellen bij gekende versproducenten met passie voor kwaliteitsproducten, die de volgende dag al topvers thuis bezorgd worden.”

De gedachte dat het daardoor duurder wordt is onjuist. „Nee. Vershuys.com zet haar prijzen gelijk of onder die van vergelijkbare producten van de supermarkt. Wij noemen dit concept ‘Altijd verser. Niet duurder!’ Daarnaast werken we met leuke aanbiedingen en elke week mooie, gratis kennismakingsproducten voor vaste klanten. Wel betalen de klanten bezorgkosten, dat is ook logisch. Maar dit is een vast laag bedrag - ongeacht waar je woont in Limburg of Brabant − vanaf € 3,50 op een zelf gekozen bezorgdag en tijdstip. Als je dan de extra tijd, parkeerkosten, extra werk, teveel aan impulsboodschappen meeneemt en het gemak en de kwaliteit van Vershuys.com aan huis meemaakt, blijkt het voor niemand een issue meer te zijn.”




Het assortiment van Vershuys is heel gevarieerd. „Het aanbod is erg breed en bevat alle wekelijks benodigde boodschappen: groente, fruit, brood, vlees, vis, gevogelte en wild, patisserie, ijs, ambachtelijke streekproducten en vele versspecialisaties zoals o.a. verse maaltijden, soepen, salades en meer. Maar ook voor handige wekelijkse kruidenierswaren zoals o.a. zoet beleg, pasta’s, schenkboter kunt u bij Vershuys.com terecht. Ook onze menuservice wordt zeer gewaardeerd waarmee iedereen heerlijk vers en economisch kan koken en met één muisklik recept en alle losse ingrediënten bestelt.”

De naam zegt het al, Vershuys is natuurlijk bijzonder goed in verse producten. „Dat zijn er zoveel van heel goede speciaalzaken. Bijvoorbeeld Patisserie Broekmans Venlo, Smit Vis Veghel, Echte bakker Gommans Sevenum, Theo Clevers IJs Grubbenvorst, Ambachtelijke slager Hoeben Asten, Kaasboerderij de Ruurhoeve Hoogeloon, Dings Aardbeien Belfeld, Livar en Fruitveiling Margraten. Maar bekijk onze website voor veel meer bekende namen en streekproducenten. Dit is ook de reden dat de kwaliteitshoreca en het bedrijfsleven ons steeds meer vindt voor echte verskwaliteit, levering van streekproducten, culinaire events, picknicks en verslunches.”

De formule van Vershuys slaat aan en daarom groeit het bedrijf fors. Marwin Dekkers: „We zijn niet over één nacht ijs gegaan en hebben in Vershuys.com de beste mensen gecombineerd op het gebied van agri, retail, logistiek en e-commerce. Dat betaalt zich nu al na een dik jaar uit, gezien de immer versnellende groei van Vershuys.com, waardoor we keer op keer verrast worden. Op dit moment bedraagt onze klantenbasis duizenden mensen in Limburg en Brabant die hun belangrijkste boodschappen en hun gezondheid toevertrouwen aan Vershuys.com. Dat is onze grootste inspirator. En in de toekomst zullen we ons assortiment op versgebied en streekproducten blijven uitbreiden.

We gaan hierin ook Europese streekproducten verkennen voor de ‘fijnproever’. We zullen steeds meer gemak op de website combineren met kant en klare maaltijden van lekkere en pure producten, vers bereid voor de drukke tweeverdienersgezinnen. Verder zal Vershuys.com haar verantwoordelijkheid nemen in de versterking van de leefbaarheid van de kleinere kernen voor ouderen in samenwerking met gemeentes en zorgdienstverleners. Boodschappen via internet bestellen wordt heel gewoon. Maar voor ‘t lekkerste vers thuis, moet u in de toekomst zijn bij Vershuys.”

donderdag 6 januari 2011

Limburgse versbezorger betreedt het terrein van marktleider Albert

Bron: FD.nl
Door: Rutger Betlem

Vershuys is een nieuwe bezorgdienst van vers voedsel. In eigen regio zijn ze al populair, maar om verder te groeien moeten ze de strijd aan gaan met grote namen als Albert Heijn.
Marktleider Albert.nl, de bezorgdienst van Albert Heijn, zag concurrenten komen en gaan. Maar deze keer is een serieuze uitdager opgestaan. Nieuwkomer Vershuys lijkt namelijk een blijvertje. De Limburgse versbezorger is snel groeiend in de eigen regio. Eind dit jaar wil het bedrijf de Randstad veroveren.
Het idee voor Vershuys ontstond eind 2008 uit een toevallige ontmoeting tussen internetondernemer Marwin Dekkers (41) en groenteondernemer Huub Heijer (64). Binnen een maand lag er een businessplan. Begin 2009 ging het tweetal op zoek naar investeerders. Het bedrijf wordt inmiddels gesteund door de provincie Limburg en investeerdersduo-fruithandelaren Martin Frankort en Theo Koning. De Rabobank vulde € 1,4 mln aan via een achtergestelde lening waardoor het totale investeringsbedrag uitkwam op € 2 mln.



Flink groeien
Trots laat commercieel directeur Dekkers de landkaart met het verspreidingsgebied zien. Vanuit het distributiecentrum in Venlo wordt het zuidelijkste puntje van Limburg tot Tilburg en Nijmegen bereikt. Iedere dag bestellen zo'n 250 klanten hun boodschappen bij de onderneming. 'Op iedere vier bestellingen blijft er een hangen', zegt Dekkers.
Het Vershuys gaat, als het aan de ondernemers ligt, het komend jaar flink groeien. Voor de Randstad wordt gezocht naar logistieke franchisenemers - een ondernemer met een eigen distributiecentrum die bereid is het merk Vershuys uit te dragen. De eerste gesprekken zijn gevoerd maar daar zijn nog geen geschikte kandidaten uit voortgekomen. 'Desnoods gaan we het zelf doen.'

Naleveringen en service
Dat laatste scenario heeft niet de voorkeur van Dekkers. Het gaat daarbij niet zozeer om het leveren. Dat blijft, met uitzondering van brood, vanuit Venlo plaatsvinden. Maar om de naleveringen en service. 'We kunnen niet voor één vlaai van Venlo naar Amsterdam rijden. Onze kracht zit in de website, de formule, het assortiment en de selectie van de juiste telers.'
Medeoprichter Heijers kent de versmarkt als oprichter van champignonbedrijf Heveco. Dekkers groeide op tussen de boerenbedrijven. Zijn vader werkte bij boerenbond LLTB.
Financiering Vershuys
  • Marwin Dekkers en Huub Heijer: ieder €250.000
  • Participatiemaatschappij Powerplant van Martin Frankort en Theo Koning: €250.000
  • Innovatiefonds participatie provincie Limburg: €250.000
  • Eigendomsverhouding: ieder een kwart
  • Lening Rabobank: €1,4 mln

Tussenhandel
Vershuys richt zich op streekproducten en vers van het land. De onderneming belooft dat wie voor 11 uur op de website bestelt, de volgende dag groente bezorgd krijgt die de dag daarvoor geoogst is. Door zich volledig op vers te richten verwacht Dekkers snel kostendekkend te zijn. 'Boeren krijgen gemiddeld 15 tot 20 cent op de euro voor hun producten. Er blijft 80 cent liggen tussen inkoop en supermarkt.' Door de tussenhandel uit te schakelen draait Vershuys, volgens eigen zeggen, quitte bij een gemiddeld bestedingsbedrag van euro 50 en 2500 klanten per week.
Jan-Willem Grievink van Food Service Instituut Nederland is sceptisch. Volgens hem is een bezorgdienst lastig rendabel te krijgen. 'De kosten zitten in de laatste kilometer. Dat kost ongeacht de orderomvang tussen de € 7,5 en euro11 per bestelling. Pas vanaf een gemiddelde ordergrootte van € 70 is het mogelijk om break-even te draaien.' Ook bij dagelijks vers van het land heeft hij zijn twijfels. 'Het is een nobel streven, maar in de praktijk niet waar te maken. Daar is het veel te inefficiënt voor.'

Verdubbeling
Dekkers bestrijdt dat. Volgens hem komen de bezorgkosten van Vershuys structureel lager uit door slimme samenwerking met een lokale cateraar. Doordat het distributiecentrum gevestigd is op Freshpark Venlo zou er verser en voor lagere inkoop geleverd kunnen worden.
Dat er kritiek op zijn business is, laat Dekkers koud. 'Welke ondernemer hoort er niet in de eerste twee jaar van zijn bestaan: stop er maar mee... dit gaat nergens over?'
De grootste bezorgconcurrent van Vershuys, Albert, mijdt Limburg, omdat het de provincie te dun bevolkt vindt. Vershuys koos er juist voor om het dicht bij huis te zoeken. In Limburg zijn bewoners bekend met boodschappenbezorging aan huis via het SRV-model, maar voor Dekkers vormde dat geen stimulans. 'Hun business komt van het verdwijnen van kleine retailers uit de dorpen en van babyboomers, de 55- en 65-plussers. Als we slagen in vol agrarisch gebied, dan slagen we overal.' In het eerste jaar van het bestaan realiseerde Vershuys een omzet van rond de € 600.000. Komend jaar rekent Dekkers minimaal op een verdubbeling.

Nieuwe media
Op dit moment beperkt het assortiment zich tot verswaren en een klein assortiment kruideniersartikelen. Dat is geen houdbaar model, weet Dekkers. 'Over drie tot vier jaar zal de consument het niet meer pikken dat we geen compleet boodschappenmandje bezorgen.'
Bekendheid creëert Vershuys via reguliere advertenties en promoteams op lokale markten. Maar daarnaast experimenteert het bedrijf veel met nieuwe media. Van Twitter tot YouTube.
Interactieve communicatie met de doelgroep is steeds weer van levensbelang. Zo vergat Vershuys bij de lancering van de onderneming te melden dat ze niet duurder zijn dan de supermarkt. 'Dat was een misser', zegt Dekkers. 'Nu zetten we iedere maandag de prijzen gelijk aan die van C1000, Plus en Jumbo.'



'Bezorging is niet dicht te rekenen'

Op het hoogtepunt van de dotcomcrash verdween internetsupermarkt Maxfoodmarkt, de nummer twee van Nederland. Lang was Albert.nl, de bezorgdienst van Albert Heijn, alleenheerser in de markt. Alleen een aantal biologische winkels bezorgden aan huis.
Vorig jaar zijn er een aantal nieuwe initiatieven ontstaan. Vershuys richt zich op versbezorging in Brabant en Limburg. Truus.nl bezorgt huishoudelijke (hygiëne)artikelen landelijk via het netwerk van TNT.

Maar het blijft een lastige markt. 'Boodschappenbezorging is niet dicht te rekenen', zegt foodspecialist Jan-Willem Grievink. 'De markt is al jaren klaar voor thuisbezorging. Het probleem zit hem in de kostenbeheersing.' Grievink schat de omzet van Albert.nl op euro 150 mln. Net genoeg om break-even te draaien. 'Albert Heijn gaat alleen maar door met Albert omdat ze binding willen houden met de markt. Dat laatste stukje, de bezorging, voegt enorm veel kosten toe. Het is bovendien niet erg duurzaam.' Versbezorging, zoals het Vershuys doet, is een nog moeilijkere markt, denkt Grievink. 'Je moet een kwaliteitsimago hebben en de verwachtingen overtreffen.'
Grote bestellingen via internet? Grievink gelooft er niet in. 'Dagshoppers zijn in opkomst. Veel kleine porties, voorgesneden. De weekshopper verdwijnt. Als je dan toch een bezorgservice start, doe het dan in de slowfoodmarkt.'



Download hier het origineel artikel in PDF:
Limburgse versbezorger betreedt het terrein van marktleider Albert