donderdag 31 oktober 2013

Vernieuwde PLUS Benders opent Vershuys-afhaalpunt

Bron: Levensmiddelenkrant

Al twee weken voor de heropening van Benders’ supermarkt naar de Briljant-formule ging de vernieuwde lectuurshop open. Het aanbod is grotendeels gelijk: wenskaarten, tijdschriften, cadeauartikel, kansspelen, een TNT-punt en tabaksverkoop. Nieuw is de Vershuys-opslag en het bijbehorende Beter-eten-afhaalpunt. Benders nam eind 2011 deze online versshop over. Sinds begin dit jaar voert hij samen met een zevental andere Limburgse PLUS-supers campagne voor streekproducten die bij Vershuys te krijgen zijn.

Afhalen
In de eerste veertien dagen werden zo’n vijftig tot zestig bestellingen per week opgehaald. “Dat gaat om twee tot soms vijf agf-kratten vol lokaal vers en houdbare artikelen. Het loopt boven verwachting”, zegt bedrijfsleider Rick Willems. De clientèle varieert van bedrijven tot particulieren, die voor afhalen 1,95 euro betalen en voor bezorgen 1,95 tot maximaal 3,95 euro. Als de klant bij de shop komt is de transactie reeds online afgehandeld, hij laat enkel zijn afhaalbewijs zien en krijgt zijn vers mee.


Dagaanbiedingen
Hoewel de supermarkt er slechts enkele vierkante meters bij heeft gekregen, is het gevoel in de winkel veel ruimer, zegt Willems. De vleeswaren- en kaasafdeling zijn recht tegenover het brood gezet zodat de klant op een versplein binnenkomt. In de schil van de winkel is nu enkel vers te vinden als zuivel, panklaar, convenience en voorverpakte vleeswaren en kaas, geen kw zoals eerder. Verder zijn de agf-afdeling en de vleesafdeling langs elkaar komen te liggen en is de grill-afdeling ruimer. Bij de grill zijn nu dagaanbiedingen te vinden.

Winkelkar
Een technische introductie is zelfscan. Vier van de tien kassa’s zijn toegerust op klanten met zelfscanpistolen, die de klant bij de ingang kan meepakken. Eveneens nieuw is een extra lijn winkelkarren, door winkelwagenfabrikant Wanzl ontwikkeld samen met PLUS. Deze karren, waar drie klapkratten tegelijkertijd in passen, zijn een primeur voor de Venlose ondernemer.

Regionaal
De ruimere opzet van het Briljant-concept biedt de kans meer assortiment toe te voegen. Dit zijn vooral lokale producten, zegt Willems. Het gaat om enkele tientallen producten in vlees, kaas, gebak, vis, diepvries en kw. Door middel van second placement, zoals een vriesmeubel met gebak van de Venlose pattisserie Broekmans, worden deze regionale merken extra benadrukt. Ook elders in de winkel, zoals op het agf-plein, vertelt de signing over waar de lokale producten vandaan komen.
 
Zie hier het complete artikel in Levensmiddelenkrant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten